Què són les anomalies detectades en la revisió del gas?
Les anomalies són incompliments de normativa i requereixen la seva correcció per criteris de seguretat.
En cas que es detectin anomalies durant la inspecció, s’identifiquen en l’acta d’inspecció amb el corresponent informe d’anomalies.
Com es corregeixen les anomalies detectades?
Compleix amb la normativa i mantingues la teva instal·lació de gas segura:
- Obligatòria per llei cada 5 anys, dins de l’any natural en què es produeixi el venciment d’aquest període (RD 984/2015).
- La teva empresa comercialitzadora cobrarà l’import de la inspecció en la factura de gas següent.

Contractar una empresa instal·ladora habilitada
Pots consultar la llista d’instal·ladors al web del Ministeri:

Corregir l’anomalia i lliurar el justificant
L’empresa instal·ladora escollida ha de corregir l’anomalia i lliurar-te el justificant de correcció d’anomalies un cop resolt el problema.

Qui lliura el justificant?
L’instal·lador autoritzat haurà d’enviar el justificante de corrección de anomalías lo antes posible a la distribuidora a través del área privada de colaboradores de nuestra web o, si prefieres hacerlo tú mismo, lo has de enviar al correo electrónico inspeccionperiodicaGLP@gnredesGLP.es
Preguntes freqüents
L’instal·lador o l’empresa autoritzada, o el Servei d’Assistència Tècnica.
Cap dels tècnics que facin la inspecció obligatòria no pot procedir a la seva correcció (ni nosaltres com la teva empresa distribuïdora, ni l’empresa instal·ladora de la teva elecció per fer la inspecció).
Si s’ha produït un tancament total o parcial en la instal·lació individual o els aparells de gas després de detectar-hi anomalies, el mateix instal·lador que les corregeixi haurà de restablir el subministrament després de la seva correcció.
Si el tall s’ha fet sobre la instal·lació comunitària, l’instal·lador s’haurà de posar en contacte amb nosaltres per al restabliment del subministrament a tota la finca.
Si no rebem el justificant de correcció d’anomalies, no tindrem constància que s’han corregit les anomalies i constarà que la teva instal·lació no compleix amb la normativa vigent, la qual cosa pot comportar a la interrupció del subministrament de gas.
Durant la inspecció, el nostre tècnic et va informar i et va lliurar la documentació en la qual s’indiquen els terminis esmentats, que són 15 dies hàbils per a defectes principals i 6 mesos per als secundaris o lleus. Recorda que l’instal·lador ens ha d’enviar el justificant de correcció d’anomalies pels canals habilitats.
Un cop corregida l’anomalia, l’instal·lador autoritzat o el servei tècnic de l’aparell de gas te n’ha de lliurar una còpia justificante de corrección de anomalías correctamente cumplimentado y nos lo tiene que enviar, escaneado o una foto de página completa, a través del área privada de colaboradores de nuestra web, o si decides hacérnoslo llegar tú mismo, lo has de enviar al correo electrónico inspeccionperiodicaGLP@gnredesGLP.es.