Inspecció periòdica de gas

La teva seguretat és la nostra prioritat (*)

Compleix amb la normativa i mantingues la teva instal·lació de gas segura:

  • Obligatòria per llei cada 5 anys, dins de l’any natural en què es produeixi el venciment d’aquest període (RD 984/2015).
  • La teva empresa comercialitzadora cobrarà l’import de la inspecció en la factura de gas següent.

Avís de la inspecció

Rebràs una notificació per carta, correu electrònic o SMS.

Revisió de la instal·lació

Un tècnic autoritzat es presentarà al teu domicili a la data indicada per comprovar l’estat de la instal·lació de gas.

Resultat de la visita

Si tot està correcte, rebràs un informe favorable. En cas contrari, t’indicarem què fer.

Tipus d’inspecció

Revisió dins de l’habitatge

La inspecció periòdica de la instal·lació receptora individual (IRI) consisteix en la revisió de la instal·lació del gas dins del teu habitatge.

L’IRI és la instal·lació de gas a partir de la clau d’abonat, situada abans del comptador, fins als aparells de gas del teu habitatge.

Revisió zones comunes

La inspecció periòdica de la instal·lació receptora comuna (IRC) consisteix en la revisió de la instal·lació de gas dins de la teva comunitat. L’IRC és la instal·lació de gas des de la vàlvula de connexió de servei a l’exterior de l’edifici fins a la clau d’abonat, situada abans del teu comptador.

La llei obliga a fer la revisió de la instal·lació de gas del teu habitatge o comunitat cada 5 anys, dins de l’any natural en què es produeixi el venciment d’aquest període (RD 919/2006).

En el cas d’habitatges unifamiliars, no hi ha IRC i l’IRI comença des de la clau de connexió de servei a l’exterior de l’habitatge.

Coneix els procediments específics per comunitats autònomes

La inspecció periòdica de gas està regulada per normatives estatals i autonòmiques que garanteixen la seguretat de les instal·lacions. A continuació detallem la normativa vigent:

  • Reial decret 919/2006, de 28 de juliol.
  • Reial decret 984/2015.

Important: per a aquestes comunitats autònomes es decreta el tall de subministrament de gas en aquelles instal·lacions en què no es fa la revisió periòdica per comprovar-ne la seguretat i el bon funcionament.

Inspecció periòdica
Madrid

Decret 18/2019

Inspecció periòdica
Catalunya

Decret 192/2023

Inspecció periòdica
Castella i Lleó

Ordre EEI/411/2021

Preguntes freqüents

Inspecció de la instal·lació de gas:

  • És obligatòria cada 5 anys i el titular de la instal·lació s’ha d’assegurar que es faci dins del termini corresponent.
  • S’encarrega de verificar la seguretat de tota la instal·lació de gas (canonades, comptador, ventilació i combustió dels aparells), tant de l’habitatge com de les zones comunes de l’edifici.
  • L’ha de fer un tècnic autoritzat, sia de la distribuïdora de gas o d’una empresa instal·ladora habilitada.
  • El seu cost es carrega a la factura del gas.

Revisió de la caldera:

  • És un manteniment preventiu que garanteix el bon funcionament i l’eficiència de la caldera.
  • L’ha de fer un servei tècnic oficial o una empresa instal·ladora habilitada.
  • No substitueix la inspecció de la instal·lació de gas, però la complementa.

Sí.

  • Des de la data en què t’enviem la notificació disposes d’almenys 45 dies naturals per contractar la inspecció amb una empresa instal·ladora habilitada de gas.
  • Aquesta empresa ens haurà de comunicar el resultat i el cost se t’inclourà en la factura següent. Si no contractes la inspecció en aquest període, ens comunicarem amb tu perquè facis la inspecció amb nosaltres.
  • Consulta les empreses instal·ladores habilitades i.gnredesglp.es/instaladoresgas

No.

  • L’empresa comercialitzadora cobrarà l’import de la inspecció en la factura següent, independentment de si la vas fer amb nosaltres o amb una empresa instal·ladora habilitada. Consulta l’import
  • Important: Cap tècnic està autoritzat a cobrar-te al domicili. Si algú et sol·licita un pagament en mà, desconfia i denuncia’l a la nostra Atenció al Client o a les autoritats competents.

Si no podem verificar que la instal·lació és segura i que funciona correctament perquè no t’hem pogut localitzar i concertar una visita, n’haurem d’informar l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma, tal com estipula la legislació vigent.

Això pot comportar la suspensió del subministrament del teu habitatge. Cal que et posis en contacte amb el nostre servei d’Atenció al Client trucant al telèfon 900 510 511, disponible les 24 hores del dia, per concertar una nova cita.

Recorda: En cas de tall de subministrament per absència en la visita d’inspecció obligatòria, l’import de la inspecció és més alt.

Si el teu subministrament de gas ha estat interromput perquè no vas fer la inspecció periòdica obligatòria, cal que et posis en contacte amb el nostre servei d’Atenció al Client trucant al telèfon 900 510 511, disponible les 24 hores del dia, per concertar una nova cita.

Recorda: En cas de tall de subministrament per absència en la visita d’inspecció obligatòria, l’import de la inspecció és més alt.